top of page

Eenmaal voor een bureau gekozen wordt de uitvoering van de campagne vaak in handen gegeven van een junior brandmanager aan adverteerders kant en een vaak onervaren projectmanager aan bureau kant.

 

We denken vaak niet aan de problemen die we later tegen gaan komen: het creatief concept blijkt in de praktijk niet of moeilijk uitvoerbaar, de beloofde targets worden niet gehaald, de conversie op de winkelvloer valt tegen, winkeliers werken niet mee, de aanbieding is niet doorgevoerd in de computer, mijn fieldmarketingbureau laadt de busjes met onverantwoord veel kilo's, het locatiemanagement blijkt niet te werken, twijfel aan de eerlijkheid van de wekelijkse terugkoppeling van het bureau, de accountmanager heeft een aantal ontevreden winkeliers aan de telefoon gehad, displays zijn al na twee dagen weggehaald, er wordt niet op de juiste temperatuur gesampled, ik wilde moeders voor mijn instore demonstraties en ik krijg ongeschoren studenten. Etc...

 

Veel van deze problemen zijn bij de bureau selectie al te tackelen, veel zult u nooit horen als adverteerder, maar ook heel veel valt gedurende de implementatie en executie te voorkomen en/of bij te sturen. FC HULLEGIE heeft al honderden keren met dit bijltje gehakt en kan ook hier veel tijd, geld en frustratie besparen.

De traditionele mystery shopping bureau's komen overwegend voort uit de onderzoekshoek. Mystery shopping gaat echter verder dan 'staat mijn product er goed bij', 'wat doet de concurrentie' en 'wordt mijn product op de juiste temperatuur gesampled' en dat verwerkt in gelikte software.

 

Het is daarom belangrijk dat mystery shopping voor Fieldmarketing gedaan wordt door ervaren mensen die zelf ook in het veld gestaan hebben. En voor het bureau is het belangrijk om een specialisme op te bouwen: FC HULLEGIE levert alleen mystery shopping voor sampling, product demonstraties en merchandising.

Wij doen enkel waar we goed in zijn en kunnen daarom observaties beter vertalen in concrete actiepunten t.b.v. bijsturing of een volgende Fieldmarketing campagne

bottom of page